Zion

30 mei 2023 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

We hebben het al vaker geroepen, maar qua accomodatie deert het ons niet waar we zitten. Als er maar een lekker bed staat, een airco en schone handdoeken. “Doe ons maar zo’n moordernaarsmotel joh, komt goed”
Het contrast had niet groter kunnen zijn.. In Vegas over de top alles nieuw ✨ en groot en daarvoor in Hawaii met oceanview en dan nu.. Een moordenaarsmotel. Auto voor de deur parkeren en als uitzicht, de parkeerplaats. Waar ze ook nog een aantal kamers aan het strippen/ verbouwen zijn. Joe joe. En dat terwijl we in zo’n mooie omgeving zitten. Inchecken ging ook niet zo lekker amicaal en gezell zoals we “gewend” zijn de afgelopen weken, Oké echt even schakelen. Gelukkig valt de kamer alleszins mee ! Grote bedden, een heus keukenblok incluis koelkast en heel veel schone handdoeken. We zetten onze koffers in de kamer en drinken een wijntje bij het zwembad.

Daarna gaan we naar ons lievelings restaurantje van de vorige keer. Het uitzicht hier is ALLES !! Echt zo fantastisch mooi. Heerlijk gegeten en van de omgeving genoten. Helaas zijn ze de rest van ze tijd dat we hier zijn gesloten (..) Dus extra blij dat we meteen de 1e avond geweest zijn !!

En toen. Was het dus Memorial Weekend 🇺🇸 en is het dan dé piek qua drukte in Zion. Oh my !! Smorgens zijn de shuttles naar het park al vol dus we besluiten te lopen. In het park zelf is de rij bij de shuttels zooo bizar lang ( Disneyland is er niets bij ) dat we besluiten de eerste stops ook maar te lopen. Zonde van je tijd joh ! ( wachttijd circa 1,5 uur ) Redelijk uitgehongerd en vooral uitgedroogd 🥵komen we aan bij de Lodge en besluiten we eerst even te picknicken voordat we aan onze hike gaan beginnen. Oh_ oh wat is het toch een prachtig park en wat heb ik al genoten van de omgeving ondanks dat we nog geen “echte” trail gevolgd hebben.

We starten onze hike naar de narrows en het is komen onderweg zeer fotogenieke eekhoorntjes 🐿️ tegen én bergbeklimmers 🧗‍♂️ ( mij nie bellen) In het park zelf valt de drukte gelukkig mee, het is natuurlijk ook groot zat 😜 Eenmaal aangekomen bij de narrows gaan we even lekker pootjebaden. Het water is koud maar zooo aan toe na al dat wandelen.

Tikkie teleurgesteld dat we savonds dus niet bij ons favorietje konden eten hebben we online de second best uitgezocht. Daar wandelen we lekker heen en ook al was het uitzicht minder mooi, we hebben hier HEERLIJK gegeten. ( zijn we de dag erna weer geweest ? zijn we vrienden geworden met onze serveerster ? JAAA !!) Toen we met onze buikjes vol weer naar ons motel liepen kwamen we nog casually een hert tegen, die stond lekker te grazen langs de weg, Hey Bambi ! 🦌

Omdat het hier de vorige keer zo goed bevallen is verblijven we hier 2 hele dagen. Deels ook omdat we kans wilden maken op een ticket voor “the Wave” - check dit online ! er mogen per dag maar een x aantal mensen op en dat gaat via loterijen het is nogal een ding zeg maar- Maarrrr #memorialday dus die waren dicht. We vertrekken éxtra vroeg naar Zion om daar lekker de dag door te brengen. Vandaag gelukkig geen rijen meer dus pakken de shuttle. ( hebben best al moeie voetjes ) Alle “weekendgasten” zijn weer naar nu dat scheelt enorm !

We beginnen aan een hike die, zonder afzetting, langs enorme kliffen gaat. Ik probeer op wilskracht ( door mn traantjes heen) door te bikkelen, maar geloof me het was HOOG en ENG en SMALLE paadjes. Als we en Nederlands stel tegenkomen en vragen of het beter wordt ( het antwoord was nee) draaien we -teleurgesteld- om. Op deze manier kan ik niet genieten 😔

We gaan naar een ander startpunt en het lijkt wel een strandwandeling joh. Heuvelopwaarts, in de volle zon ☀️ door het mulle zand. Maar we blijven laag en ik kan weer lachen 😃

De mensen die ons tegemoet lopen ( kruipen ? schuimbekken ? ) vragen allemaal hoe lang het nog duurt voordat ze bij de Shuttle terug zijn. Dat beloofd niet veel goeds Haha 🫠 We bereiken het bos weer en gelukkig wat meer verharde paden + schaduw. We zien de andere hike aan de overkant, een heel stuk hoger klimmen en klauteren. Stiekem tòch blij dat we omgedraaid zijn. Nog even doorstappen en als beloning komen we aan bij de watervallen 🩵 Dit was het ZOOO waard !! Markie besluit nog een stukje verder omhoog te lopen maar ik blijf hier in de shadows chillen en van de waterval + regenboog 🌈 genieten. ( er onderdoor lopen voelt een beetje als een regenbui in Hawaii 💦)

Wat een heerlijke dag weer dit !! We gaan -versleten- naar huis, schoenen uit. ( blaren ..) Schoenen meteen maar even afspoelen want die zijn helemaal oranje en we draaien een wasje bij de wasserette. Kortom even een paar uurtjes huiswijven hoort er ook bij en alles is weer fris en fruitig nu 🍏 #altijdfijn

Nu we hier een aantal dagen- nachtjes zijn moet ik zeggen het Motel valt toch alles mee. Als je op de goede plek gaat zitten bij het zwembad zie je de parkeerplek- bouwsituatie niet maar wel de mooie bergen ⛰️ #zelfdeslingersophangen

We hebben al afgesproken dat als we weer naar de USA gaan we ook absoluut weer naar Zion willen. Markie wilt dan graag “the Angels Landing” doen ( een hike van 6 uur waarvan deels aan kettingen) en ik wil dan een stuk te paard.

Zo blijft er gelukkig altijd weer wat om naar uit te kijken en is het morgen minder vervelend om weg te gaan

❤️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janni Snoeij hart:
    30 mei 2023
    Wat een heerlijk verhaal heb je weer geschreven,,ik geniet ervan,,en wat een mooie dingen maken jullie mee,,
  2. Bert immers:
    31 mei 2023
    goed te lezen dat jullie het zo ontzettend naar jullie zien hebben, en ja af en toe een minder Hotel, je weet het zelf de slingers ophangen. Blijf genieten, ik kijk uit naar het volgende verhaal, erg leuk!