New Orleans uitgespeeld

20 mei 2023 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Onze laatste dag in NOLA alweer .. Vandaag staat French Market op de planning, de échte jazz street en in de middag Bayou Boogaloo Festival 🥳

We moeten nog 2 belangrijke punten van de lijst afvinken te weten véél live muziek op straat en foodtrucks, en dan het liefste eentje met crawfish 🦐🌽🦀🥔( lokale specialiteit )

Daar gaan we !! Al snel kwamen we erachter het hier ontwaakt zodra het weekend is, het is veel drukker op straat en in de restaurantjes ( sommige zijn geen eens open ma-woe ) En .. FINALLY er werd live muziek gespeeld op straat. So much yes  !!

Hierbij; New York the city that never sleeps & NOLA, die pieken louter het weekend !

We zijn een heel stuk door French Quarter gewandeld, naar French Market en richting Jazz street. Het is alleen zò warm. Te warm eigenlijk om heel actief te zijn 🥵

We hebben lekker een Daiquiri genomen en in de schaduw genoten van de muziek 🎶

Een daiquiri is overigens een ijs cocktail en ik had meteen een brainfreeze, maar zooo lekker en alles wat je nodig hebt in 32 graden 🍹

Daarna even heerlijk chillen met een wijntje en een boek bij het zwembad. Leuk hoor zo’n stad verkennen en een jetlag maar af en toe even tranquillo is gewoon het beste 🙃

Na een kleine opfris situatie ( wat echt bar weinig zin heeft want 2 stappen buiten en je bent weer zompig, alsof er 100 föhns op je gericht staan ) zijn we naar Bayou Boogaloo Festival gegaan 👯‍♀️ Dat is een driedaags festival met veel muziek, foodtrucks en locals !! win-win-win

Lekker gestart met een Sno Ball 🍏 (echt jongens kijk die fooddocu’s op Netflix )

also Hello brainfreeze is it you again ? 🥶

Rondje gelopen over het terrein, een soort Parade slash jazz combi echt heel leuk opgezet 🥳 Je kon te voet komen of met een bootje, zodat je vanaf het water lekker kon meegenieten. Ik zeg nu overigens bootje maar er kwam oa ook iemand aan op een sup, er werd een compleet ponton gebouwd en er laggen mensen op luchtbellen. Al met al erg gezellig en super leuke sfeer.

Bizar trouwens dat we bij de entree door een metaaldetector moesten, maar dat er op het terrein een stand stond die messen verkocht 🔪 Het blijft Amerika hé 🙃

Enfin wij hadden helemaal festival vibes en hebben met onze voetjes in het gras een enorme bak crawfish 🦐🌽🦀🥔opgegeten. Gewoon met onze handen, geen mes voor nodig joh 😉

We hebben in 3 dagen tijd naar mijn idee het beste eruit gehaald,

Het touren met de trammetjes, de Grey Line tour naar de plantage en my belovedddd Racoons ( en natuurlijk de 🐊) het rondstruinen langs de marktkraampjes en een heus Jazz festival 🎺

Een heel erg mooi begin van onze reis en zeker weten eentje voor in de boeken ⚜️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willem:
    21 mei 2023
    GEWELDIG, jaloers maar van harte gegund!!!!
  2. Samantha:
    21 mei 2023
    Leuk dat de foto’s nu ook bij jullie verhalen staan📸Dan zijn we er nog iets meer bij☺️Nu al zo benieuwd naar HAWAÏ!!!!🏝Ik weet het ik ga te snel….💨Geniet van elke dag😘
  3. Monique:
    21 mei 2023
    Klinkt leuk allemaal zeg! Have fun!!!
  4. Bert immers:
    22 mei 2023