NOLA ⚜️

18 mei 2023 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Onze conciërge Eddie is een eindbaas. Ik denk dat hij nu nòg ( over zichzelf) aan het praten is 😂 82 jaar oud en vol met verhalen deze man. En zo lekker over de top Amerikaans.

Foodtrucks op je to do zetten is 1, ze vinden is een ander. Ze staan, i kid you not, namelijk altijd op een andere plek 🚌 Maar Eddie zou wel even rondbellen. Wat denk je ?! De dame waar ik DE yaka mein wilde proeven ( chef Linda Green ) werd meteen gebeld maar .. Lag in het ziekenhuis en kon elk ogenblik gehaald worden voor haar operatie. En nam de telefoon op ja. Nadat Eddie al zn “prayers and God bless you sweetheart” 🙏🏻 had uitgesproken én haar had laten beloven dat ze zou bellen na de operatie over hoe het was gegaan gingen we over naar plan B. Trinece ( een vriendin met wie hij samen in een band zit, ik zei toch .. deze man .. 🎷) maakt ook vaak yaka mein, het was alleen gister te druk maar vandaag, als het goed is 🤞🏻, gaat ze een verse pan maken. Keep you posted !!

We zijn lekker op pad geweest en zijn met trammetjes door de stad heen gaan cruisen. Eerst naar New Orleans City Park. Daar hebben we de eerste #wildlife gespot; eekhoorntjes 🐿️ Haha we gaan voor de herten en wasberen hoor maar dit was wel al schattig. In dit park waren ook allerlei schoolkinderen aan het spelen en lunchen ( niks geen boterham met kaas maar een bak met crawfish 🦐🦞🦀 ) En weet niet waarom maar ik blijf al die schoolbussen ook zo leuk vinden om “in het echt” te zien.

Zoals al voorspeld was - want orkaan seizoen is coming én moeras weer gebied- begon het kneiterhard te onweren ⛈️ We zaten gelukkig nét op tijd in een tentje om te kunnen schuilen. Na regen komt weer zonneschijn, het was de rest vd dag 30 graden en we zijn al een beetje verkleurd 🍅

Weer in een trammetje gesprongen om naar Garden District te gaan. Trams op zich zijn al een feest. Iedereen praat met elkaar alsof ze elkaar al jaren kennen, delen hotspots en insta profielen met elkaar en maken er oprecht een feestje van. Vind ik leuk !

Weer terug in French Quarter lekker met een GLAS wijn op een rooftop even bijkomen. Oh mennn wat ga ja glas én wijn waarderen met al dat plastic hier 😅

NOLA is geweldig, we kijken onze ogen uit maar het is heel anders dan verwacht. Bourbon Street is een soort Bar street / Stadhuisplein. Niet de straat met lekkere terrasjes en Jazz muziek die we in gedachten hadden. Ik had meer een “Harlem vibe” verwacht. Ben ik ooit in Harlem geweest ? Nee. Maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Nou is het natuurlijk ook wel zo dat we maar domme toeristen zijn en dus ons best moeten doen voor wat hidden gems, dus we geven de moed ZEKER niet op !

Onderweg naar ons restaurantje kwamen we ( eindelijk ? 😜) Een groep drummers tegen die een showtje weg aan het geven waren 🥁 Heerlijk even bij staan kijken. Heel

De straat deed meteen gezellig mee, inclusief de zwervers. Tòch een beetje Harlem vibes te pakken 🎶

1. Toos:
    18 mei 2023
    Heerlijk om te lezen! Vooral doooooorgaan met plezier hebben en genieten 😘
  2. Bert:
    18 mei 2023
    Goed te lezen dat Julie zo genieten, blijven doen!😀
  3. Ronald Witkam:
    19 mei 2023
    Lekker begin en lekker bezig moppies👌🏻❤️😘
  4. Angelique:
    Ohh nikkk geweldig❤️